Monday, August 24, 2009

MAK SAYA

dilanda kebosanan tahap cipan berkepala hijau saya terus terpanggil untuk membuat sebarang dua tiga coretan yang tidak seberapa bagus seperti penulis yang lain tetapi saya mencuba!hohoho saya kagum pada diri saya sendirik..
ramadhan membawa makna yang tersendirik bagi saya insan yang lemah lagi hina ni. dengan kebosanan yang ada ini bukannya saya terkam untuk membuat ibadah banyak2 supaya saya menjadi jutawan bahkan saya gunakan kesempatan ini untuk berbelog uikh teruk dan huduhnya perangai saya. Allah ampunkan saya....apa nak cerita tadi ek....?
ok kita berbalik jalan yang benar. saya mendapat idea untuk mencoteng selepas mendengar lagu WANITA dari kumpulan dehearty. bait2 nya yang puitis mengingatkan saya kepada mak saya yang juga wanita walaupun hakikatnya mak sedang tidur2 ayam didapur dan saya cuma berada di ruang tamu hahaha hampeh betol saya nih. ramadhan ni membuatkan mak agak letih melayan karenah anak2nya yang mempergunakan bulan ramadhan untuk memujuk dan merengek tak tentu hala mintak mak masak makanan kegemaran. tak sedar diri dah tua bangka tak macam saya yang masih muda remaja. hohoho... macam2 permintaan telah disalurkan melalui ikim.fm eh bukan melalui mulut mereka yang tulus mulus berkata-kata. mujurlah saya agak tidak tahu untuk memasak makanan kegemaran mereka kalu tak tentunya dengan saya-saya jugak yang diangkut untuk dijadikan bibik di bulan puasa. mujur.....untuk mak, sabarlah melayani anakmu ini..apa pun, mak tetap teristimewa dihati saya..!
pinta saya pada Allah, panjangkanlah kebahagiaan keluarga kami, ya Allah....
amin..

1 comment:

  1. saya tertarik dengan blog anda dan kalau tak
    keberatan awak dapat membantu saya dalam membina blog yang baik

    ReplyDelete